جام نیوز - اخبار رسانه های برون مرزی

جام تیوب
جام فتو
خبرخوان جام نیوز
پرونده های موضوعی
هواداران فوتبال
نتایج زنده فوتبال
قیمت آنلاین
پربیننده سرویس
داغ شده های سرویس
 
 
کد خبر: 194739
نظرات: 19356 بازدید
تاریخ مخابره : ۲۱/۰۳/۱۳۹۲ - ۰۷:۲۸
نامه خاتمی به عارف/ کناره گیری رسمی عارف + متن بیانیه
محمدرضا عارف کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شامگاه روز گذشته با انتشار اطلاعیه‌ای بر روی سایت خود، از ادامه حضور در عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری انصراف داد.
به این مطلب امتیاز دهید
33 101 بازدید
111 نظر
[-] اندازه متن [+]

 

محمدرضا عارف کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با انتشار اطلاعیه‌ای بر روی سایت خود، از ادامه حضور در عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری انصراف داد.

 

 

متن کامل اطلاعیه عارف بدین شرح است:

 

 

ملت شریف ایران

با اهدا سلام و درود

 

 

غروب دوشنبه بیستم خرداد ماه، مرقومه‌ای از جناب آقای سید محمد خاتمی دریافت نمودم. ایشان طی این نامه در مقام رهبری اصلاحات، ادامه حضورم را در صحنه انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری به مصلحت ندانسته‌اند.

 

 

از آنجا که از ابتدای ورودم به عرصه انتخابات بارها بر موضع تمکین‌ از اجماع با محوریت جناب آقای خاتمی تاکید نموده‌ام و همچنین بر اساس منشور اخلاق انتخاباتی منتشر شده توسط اینجانب، خود را متعهد به رعایت اخلاق و انجام تعهداتم می‌دانم. لذا با عنایت به نظر صریح جناب آقای خاتمی و تجارب انتخابات دو دوره گذشته ریاست جمهوری، انصراف خود را از ادامه رقابت‌های انتخاباتی‌ اعلام می‌دارم.

 

 

خلق صحنه‌های به یاد ماندنی توسط شما مردم سربلند در دوره فعالیت‌های انتخاباتی‌ام، عامل موثری برای حرکت در مسیر تحقق حماسه سیاسی و نشانی از شکل‌گیری یک پایگاه و سرمایه بزرگ اجتماعی است.

 

 

اینجانب گذشتن از حق خویش به نفع ملت بزرگ و ایران سربلند را مصداق روشن اصلاح طلبی واقعی می‌دانم. از آنجا که اعتقاد دارم شرکت در انتخابات، هم حق و هم تکلیف است، از مردم همراه سرافراز ایران صمیمانه می‌خواهم با حضور پر شور در انتخابات 24 خردادماه، عزت و بقای جمهوری اسلامی و عظمت ایران و خلق حماسه سیاسی را تداوم بخشند.

 

 

در پایان از همه مردم عزیز کشورم برای همراهی بزرگوارانه‌شان تشکر می‌کنم و اعلام می‌دارم در همه شرایط در کنارشان خواهم ماند.

 

 

ارادتمند شما

محمدرضا عارف

شامگاه بیستم خردادماه هزار و سیصد و نود و دو

 

 

 

 

 

 

111

برای مشاهده اخبار انتخاباتی جام اینجا کلیک کنید

 

کلیدواژه ها
خبرهای داغ
نمایش نظرات
برات محمدیان:

درودبرعارف؛سلام برخاتمی وهاشمی ورحانی.ازخاتمی بزرگ وعارف شیرمردجزاین انتظارنبود.

پاسخ

0

0

فرهنگی:

دردبرعارف سلام برروحانی ودرودبراصلاح طلبان راستگو

پاسخ

8

2

فرزانه :

متاسفم برای آقای عارف که فرد خائنی مثل خاتمی را رهبر خودش قرار داده است چرا که درجریان هشت سال ریاست جمهوری اش بجز درگیری وتنش زایی وآب به آسیاب دشمن ریختن کار دیگری نکردنقش خائنانه او در فتنه 88 نیز هیچوقت از حافظه مردم پاک نخواهد شدانصراف شما نیزصرفا جهت خوش خدمتی به ارباب تشنه لب ثروت وقدرت (جناب هاشمی )بوده است ولا غیر

پاسخ

6

46

:
خودت متوجهی چی میگی؟ ...

0

0

:

فقط روحاني

پاسخ

18

1

رضا:

فقط جلیلی

پاسخ

3

26

امیر حسنی:

بار دیگر باران شروع به باریدن گرفت
این است تفکر اصلاح طلبی
سلام بر خاتمی

پاسخ

19

2

محمد:

من نميدونم چرا خاتمي انقدر بازي در مياره!!! تو انتخابات 88 موسوي رو نابود كردن الانم عارف و روحاني !!
حمايت اصلاح طلبان ضدتبليغه !!!!!
من نميدونم اينا كه ميگفتن بايد انتخابات رو تحريم كنيم چرا دوباره اومدن پس؟؟؟؟ هم خدا رو ميخان هم خرما
هشت سال قدرت دست شما بود كسي كاري بتون نداشت اما تا قدرت و از دست داديد چه ها كه نكرديد --- همشون رفتن انگليس و امريكا و شدن عليه كل نظام
ننگ بر وطن فروشان

پاسخ

8

19

گرشاسب :

آقای عارف و آقای روحانی یک روح در دو بدن هستند . و هر دو تا شون بزرگ و عزیزن
درود بر هاشمی ، موسوی ، عارف ، روحانی
به امید سر بلندی ایران

پاسخ

14

7

:

درود بر عارف سلام بر روحانی

پاسخ

16

9

یاشار:

اینکه آقای عارف با صلاحدید آقای خاتمی کنار رفتند نشانگر شعور والای سیاسی ایشان است.حداد با مشاهده نتایج ضعیف نظرسنجی ها کنار رفت ولی آقای عارف در اوج کنار کشید. آقای عارف همیشه در اوج باشی. رای ما آقای دکتر روحانی

پاسخ

34

15

سعيد:
رو اب بخندي

2

2

ساسا:
یه چیزی تو مایه های ... مثلا

0

2

:
به خودت بخند!!!!
حرفشو قبول دارم

3

0

میلاد:
خیلی خندیدم

3

19

:

رای ما روحانی

پاسخ

18

8

دلنيا:

ايول به عارف و روحانيو تمام اصلاح طلبايي كه عاشق جونان نه مقابلشون.بهشون اهميت ميدن به جاي اينكه سركوبشون كنن

پاسخ

11

7

ناشناس:

رای ما قالیبافت

پاسخ

7

12

زهرا:

کسایی که فکر میکنن فقط آقای عارف از بالاتر از خودش دستور میگیره و نمیتونه مملکت رو اداره کنه اشتباه میکنن ...

پاسخ

12

3

سوسن:

درود بر عارف که علیرغم تحمیل وفشارهای خاتمی به نفع ملت ایران کنار رفت نه شخص روحانی

پاسخ

19

16

علی :
منم با سوسن موافقم عارف به نفع روحانی کنار نرفت من رایم عارف بود ولی حالا عمران رای آخوند بدم

2

4

سوسن:

درود بر عارف که غروب مرقومه ... گونه خاتمی را در ظلمات بی تدبیری، وادادگی، انفعال و ناراهبری شامگاه مدعیان تقلبی اصلاح طلبی با انتقال حق و رأی خویش به نفع ملت ایران و نه روحانی نماهای پرتزویر به فجر امید اصلاح طلبی واقعی بدل ساخت

پاسخ

10

2

راي دهنده:

من واقعا عارفو دوس دارم اي كاش از اول قول نميداد به مردم كه حالا بزنه زيرش
ميخواستم بهش راي بدم ولي آقاي عارف اي كاش خودت ميرفتي كنار نه با دستور خاتمي


بازم دوست دارم
زنده باد روحاني

پاسخ

11

11

حمیدرضا:

>اینقدر با احسا سات مردم بازی نکنید

پاسخ

4

7

سعید:

همون بهتر که انصراف داد. کسی که نتونه برای خودش, خودش تصمیم بگیره دیگه می تونه برای یه مملکت تصمیم بگیره؟ یکم فکر کنید

پاسخ

18

17

:
اشتباه

1

0

:
کسی که مصلحت کشور رو به مصلحت خودش ترجیح بده آدم بزرگیه . . .
عارف انسان بزرگیه . . . .

10

7

:
دمت گرم

2

3

::
موافقم با شما دوست عزیز

4

10

محمد:

رای ما فقط جلیلی

پاسخ

11

28

؟:
ایشالا رای میاره با توکل به خدا

6

12

علی:

بجز عارف و روحانی هر کی شد شد
ما سر تسلیم فرو نمی آوریم گفته باشیم....

پاسخ

12

22

صادق:
شما خیلی وقته سر تسلیم فرود آوردین
خبر ندارین

3

1

؟:
آره واقعا غرضیم که فقط واسه خنده اومدن

1

12

مجتبی:

معلوم هست که آقای عارف خیلی ناراحتند از این بابت چونکه هیچ اسمی از دکتر روحانی در اعلامیه نیست.

پاسخ

6

5

amn:

همان بهتر که عارف رفت کنار. کسی که فرق معدن رو با دره(گردشگری!)نمی دونه می خواد بیاد رئیس جمهور بشه و اوضاع مملکت بدتر کنه؟!
به نظر من قالیباف می تونه اوضاع ممکت سر و سامان بده ... همون جوریکه تو شهرداری تهران خودشو نشون داد.
انشاء الله هرکی بهتره و اصلح تره و دلسوز تره و به فکر مردمه انتخاب بشه.

یا علی

پاسخ

4

63

:
حمله گاز انبري به كوي دانشگاه كنه نه؟

7

3

محمد:
همانطور که آقای قالیلاف شخصا مساله کوی دانشگاه را با چماق حل کردند قطعا وضعیت اقتصادی رو هم حل خواهد کرد

27

24

علي:

چه جالب!! اصلاح طلب ( كه خودش بيش از همه نياز به اصلاح مباني فكري-ديني داره)و كارگزار ( كه براي غرب نوشابه باز ميكنه)و هر دوشون هم نياز به گذراندن دوره صحيفه نور خميني كبير دارند وارد معامله سياسي شدند كه مثلا" با زور و ضرب يكيشون بيشتر راي بياره. زهي خيال باطل .مردم ولايي ايران يادشون نرفته خيانتهايي را كه در فتنه 88 مرتكب شديد و هزينه هاي مادي و معنوي كه روي دست آنان گزاشتيد.
سخني با هواداران آنها: چشمها را بايد شست؛ جور ديگر بايد ديد . راست قامت از نسل مردان بي ادعا لايق رياست جمهور است اصلح تر از همه عزيز جان دكتر جليلي

پاسخ

11

18

پاسخ به علی:
آخه علی جان، همچین از فتنه صحبت می کنی هرکی ندونه فکر میکنه عامل این مسائل بوجود آمده مثل: تورم و گرانی و بیکاری و افزایش قیمت مسکن و بی ارزش شدن پول و ... عامل اش فتنه 88 است نه رفتارهای نسنجیده دولت. بهتره قبل از احساسی حرف زدن قدری فکر کنی تا اون دنیا مدیون خودت و یک ملت نباشی.

12

6

عبدالله:

سلام به همه مردان مرد روزگار . آقاي عارف واقعا از خودگذشته ايد تبريك ميگويم . و به همه طرفداران ايشان مي گويم درسته كه دكتر كنار رفتند اما فكر و ايده شان همچنان در روح اصلاح طلبي پابرجاست پس ما به فكر و انديشه اصلاح طلبي راي خواهيم داد ..راي ما دكتر روحاني ..

پاسخ

20

13

واله:

به نظر من عارف عروسک خیمه شب بازی اصلاح طلبا بود اومد و حرفاشونو زد و حالا که وظیفشو انجام داد گذاشتنش کنار خوشبحالش اگه به این موقعیت دل نبسته باشه وگرنه حالا ....

پاسخ

11

15

m.a.h:

عارف به دل می نشست .ایکاش میماند بخاطر هوادارن . عارغ نباید قبول میکرد که کنار برود. رفسنجانی و خاتمی کمر فرهنگیان و دانشگاهیان و در یک کلام "ملت" را با این کار شکستند .

پاسخ

8

45

؟:
کجای کاری کسی که نتونه یه تصمیمو خودش بگیره همون بهتر نباشه

2

10

نا شناسسسسسسسسسس:

اقاي عارف شما دروغگو هستيد يا نبايد از اول به صحنه ميامديد يا بايد به كارتان ادامه ميداديد (اين همه گزافه گويي در پشت تريبون مناظره براي چه بود)

پاسخ

21

43

علی:

احمدی نژاد تا آخر پای مشایی ایستاد
خاتمی با عارف چه کرد؟؟؟؟؟؟

پاسخ

12

26

محمد رضا:

سلام بر حداد عادل که به قولش عمل کرد ای کاش بقیه اصولگراها بنفع دکتر قالیباف انصراف خود را اعلام کنند

پاسخ

4

37

یه بنده خدایی:
حداد عادل در اصل بنفع جلیلی کنار رفت کاش ولایتی هم به قولش عمل کند و کنار برود جلیلی از همه ی کاندیداها اصلح تراست حتی بعضی از ستاد های انتخاباتی حداد عادل به جلیلی پیوستند.

3

25

هادی:

حضور آقای عارف از قبل یک برنامه سیاسی بود به هرحال حضور وی کنار روحانی به معنای حذف هردو بود اکنون با کنار رفتن عارف احتمال برد روحانی بالا رفته و نگرانی های جلیلی و قالیباف دو چندان شده این نکته رو عرض کنم که درصورتی روحانی رییس جمهور میشود که در دور اول پیروز شود پنان په کار به دور دوم بکشد و یک اصول گرا کنارش باشد برد با اصول گرایان است

پاسخ

26

12

زینب:

دکتر عارف نمونه کامل یک انسان فهیم و تحصیل کرده هستن ک مصلحت جریان اصلاحات را مقدم دونستند
دوستتون داریم دکتر عارف
رای ما:دکتر روحانی

پاسخ

70

14

رادمهر:
دراین که اقای عارف انسان فهیم و وارسته ای هستند شکی نیست ؛ اما ای کاش بازی خوان خوبی هم بود و اینطور توسط آقای خاتمی و امثالهم بازی نمی خورد!

8

14

فری حیدری:

آقای جلیلی با آرامش و تواضعی که دارند قطعا میتونند بهترین گزینه برای رییس جمهوری باشند.فقط سعید جلیلی

پاسخ

29

115

هومن:
فقط قالیباف

0

0

ابوطالب:
ادم حالش بد ميشه ...

15

0

:

عارف دوست دارم.فداكاري كارمردان بزرگ است.نشون دادي بيشترازخودت به مردم اهميت ميدي.به اميد روزي كه همه مردم ايران سواد سياسي داشته باشن.

پاسخ

66

15

علی :
منظورتون از سواد سیاسی که اصلاح طلبی نیست ؟

4

6

رادمهر:
دوست عزیز!دفاع از یک انسان خوب کار پسندید ه ای هست ، اما این کار را محترمانه هم می شود انجام داد ؛ نه این که به مردم عزیز کشورمان اهانت کنی و آنها را فاقد سواد سیاسی بدانی!

9

8

سارا:

اصلاح طلب ها حتی با این ائتلاف هرگز پیروز نمی شوند چون تعداد اصولگرا ها و رای شان بیشتره.

پاسخ

19

48

محسن:

تفاوت اصولگرا و اصلاح طلب اینه
حداد عادل که با قالیباف و ولایتی ائتلاف کرده بود به نفع گفتمان انقلاب(جلیلی) کنار رفت. واقعا مسخره است
ولی دکتر عارف به خاطر اصلاح طلبی ایثار کرد و کنار کشید
دکتر عارف دوست دارم

پاسخ

36

13

تدبیری:
حداد عادل به نفع هر کدوم از اصول گرایان که کنار بره باعث ریزش رای اونها می شه!! حداد خوب میدونست چقدر رای میاره که کنار کشید ولی دکتر عارف تنها به خاطر مصلحت وتدبیر کنار کشید والا بهترین گزینه برای ریاست جمهوری بود .

13

1

رویش:
دکتر حداد هم بخاطر اصولگرایی بود

15

20

....:
کی گفته حداد به نفع جلیلی کنار رفت؟گفت ائتلاف. بی خودی شما حرف درنیار.

17

13

جعفری:

همین جناح بازیهاتونه که کار مملکت به اینجا کشیده شده.جی شد همش تو شعاراتون فرا جناحی و ... حرف میزدید.تا این جناح بازیها وجود داشته باشه مملکت اباد نخواهد شد

پاسخ

11

31

محسن:
جناح بازیا کار مملکت را به اینجا نکشوند
احمدی نژاد کار را به اینجا کشوند

38

7

امیر:
اشتباهی + دادم

21

2

ali reza:

زنده باد عارف ، زنده باد اصلاحات ، زنده باد خاتمی ، زنده باد موسوی ، زنده باد کروبی

پاسخ

67

45

میلاد:
حالا این وسط موسوی و کروبی منافق چیکاره بودن اسم نحسشون رو آوردی؟ جواب بده...

1

4

::
خوب شد که رفت و مملکت راحت از دشتش

3

8

ali:
ایول علی جون

21

12

:
اين عكس مربوط به يك منطقه توريستي و گردشگريه!!!! من نظري ندارررررم!!
از الطاف خفيه الهي كنار كشيدن آقاي بي نظر بود كاش اين بابا كليد سازه هم خودش را خراب نمي كرد و كنار مي كشيد

14

23

وحیده:
به ایمد روزی که خاتمی.موسوی و کروبی از بابت خیانت هایی که در سال88 انجام دادند محاکمه شوند.

22

60

محمد حسین:

دلم میسوزه برای کسانی که به عارف امید بسته بودند و حالا باید قانع شوند که با خفت پشت سر حسن روحانی بروند....
عجب روزگاریه....

شما را نمی دونم ولی من دوستانی داشتم که سر سخت از عارف حمایت میکردند ولی حمایت از روحانی را ننگ می دانستند
نمی دانم حالا چه خواهند کرد

پاسخ

24

41

:
من می خواستم به عارف رای بدم ولی الان دیکه رای نمی دم چون دلیلی برای حمایت از یه آدم دروغ گو که زود عصبانی میشه ندارم

0

13

پوریا :
الان مهمتر از همه چیز اتحاد واسه پیروزیه عزیز
پس از روحانی باید حمایت کرد

43

22

هادی:

اسنراتژی هویچ و چماق بالاخره جواب داد، دوستانی که اطلاع ندارن، برن ببینن توی سخنرانی ایشون در کرمان چه اتفاقی افتاد حالا چه هویچی بهش دادن و با کدام چماق تو سرش زدن بماند

پاسخ

9

18

محمدعلی نظام زاده:

کار درست همین بود تشکر

پاسخ

17

1

:

من از اول هم بین عارف و قالیباف مردد بودم با احترام به تصمیم دکتر عارف به قالیباف رای می دهم

پاسخ

32

50

علی :
عارف هیچ اسمی از روحانی نبرده و بهترین کار رو کرد که اسم این اقای پر رو رو نبرد

0

4

پوریا:
براتون متاسفم و خود عارف به نفع روحانی رفته کنار بعد شما.....
خدا به دادمون برسه واقعا

50

9

سایا:
با توجه با این قیاس کلا در اشتباه بودین دیگه مردد بودن ندره.باید میگفتی بین عارف وروحانی.یا قالیباف و جلیلی

4

36

آرش:

معلومه که فشارهای هاشمی موجب این تصمیم شده چون خاتمی از اول هم نظرش روی دکتر عارف بود این ظلم به اصلاحات نیست؟

پاسخ

6

32

سمير:
هردوتاشون آدمهاي خودخواه و كاملا با افكار غربي هستن.كه فقط دنبال حاكميت ايران بزرگ هستن(البته خيلي كوچيكن).اينها دل رهبري رو خون كردن بخدا

27

26

.............:
آرش جان لابد هرکی زورش بیشتره برنده است!!!

4

1

سعید بکتاش:

تبارک الله دکتر

پاسخ

3

29

مهسا:

با این که به شخصه خیلی اقای عارف رو بیشتر از روحانی دوست دارم ولی این به نفع اصلاح طلب هاست
عارف زنده باد خاتمی پاینده باد

پاسخ

36

23

شهاب یگانه:
منم همینطور

14

31

:

شما قول دادی تا آخر بمانی . شما که روی قول خود در اول انتخابات نماندید چگونه می خواستید در صورت انتخاب شدن به قول ها و وعده هایتان عمل کنید . خیلی متاسفم . این عمل شما عین بی اخلاقی و(دروغ گقتن )است . لطفآ شعار اخلاق مداری ندهید. مشت نمونه خروار هست . احتمالآرهبرتان (جناب آقای خاتمی )هم مثل خودتان هستند .

پاسخ

37

31

:
شما که ظاهرا طرفدارش نیستی چرا داری می سوزی؟جز اینکه از اتحادشون ترسیدی.

26

54

:
با سلام خدمت شما
لطفا برای تخریب شخصیت افراد روشی رو به کار بگیرید که خودتان ضایع نشوید.
خواهشا انقدر تابلو نباشید.

11

7

:

از قدیم گذشت شیوه بزرگ مردان بوده و هنوز هم هست مرحبا بر بزرک مردی همچون محمد رضا عارف

پاسخ

49

55

ایران دخت:

شما بهتر از آقای روحانی بودید.انصراف شما باعث تاسف ما شد.

پاسخ

32

34

:
واقعا من موندم چرا این دو تا جاشون عوض نشد اخه؛عارف یه آدم فرهنگی و موجه بود و تجربه های درخشانی داشت ولی این روحانی را کجای دلم جا بدم فک نکنم اصن رای بدم

6

0

:
در شرایط فعلی این تصمیم مصلحت بود.به امید پیروزی.

19

9

:

درود بر خاتمی سلام بر عرف
عارف دوستت داریم

پاسخ

83

14

مهسا:
عارف ما خاتمی دیگر است
عارف زنده باد خاتمی پاینده باد
به امید پیروزی اصلاحات

8

5

امیر:

واو!
از حالا برای ورود اقای روحانی برای گرفتن پست ریاست جمهوری روز شماری میکنم!
درود بر اصلاح طلبی
درود بر روحانی عارف خاتمی هاشمی

پاسخ

32

17

:

خیلی شجاعی عارف. دوستت داریم

پاسخ

56

10

شادي:

تو قسم خورده بودي تا آخر بمونــــــي عارف.. :((((((((

پاسخ

35

17

امیر:
قسم خورد تا اخر میمونه اگر خاتمی بهش بگه بمون و گفت تنها به نظر اقای خاتمی تمیکن میکنه!
احتمالا شما خبر ها رو نصفه خوندی یا از است های مغرض!

16

11

محمد:

باتشکر از آقای دکتر عارف بخاط ایثاری از خود نمودندوباآرزوی پیروزی اصلاح طلبان

پاسخ

70

37

دنی:

احسنت دکتر
خیلی مردی

پاسخ

52

46

سید رضا:

درود بر ابر مرد شریف و بزرگوار اصلاحات جناب عارف .
مردی از سرزمین و خاستگاه اصلی ایرانیان یزد همیشه بهاری .
سید رضا از فارس

پاسخ

48

35

has:
آقا اجازه

13

1

عبداللهی:

کاش اصولگرایان هم یادبگیرند و به اتفاق نظر برسند

پاسخ

9

57

:

اخي حيف شد خيلي عالي بود

پاسخ

28

22

:

درود بر عارف بزرگوار خداوند شما خردمندان ایران زمین را حفظ کند که مایه مباهات ما ایرانیان هستید

پاسخ

54

18

علی.م:

درود بر تو عارف عزیز، مرد همیشه محبوب

پاسخ

30

16

:

بهتر چون اگرریس جمهور می شدی همش بایدنظرجناب مستطاب خاتمی که اون هم از خودت هیچی نداره رو می پرسیدی

پاسخ